Okulumuz 1986 mezunlarından Mert Uydacı'nın, "Yeşil Pazarlama" isimli kitabı çıktı.
Dünya’daki kaynakların üçte ikisi tükendi. Çevre sorunları hızla artıyor. Artık ekonomilerin verimli şekilde işlemesi, ekonomik faaliyetlerin çevreye en az zararı vermesi ve dünyanın geleceğinin garanti altına alınması işletmelerin en önemli gündem maddelerinden biri. İşletmeler mevcut işleyişlerini bu önemli gündem maddesi doğrultusunda yeniden şekillendirmek ve sosyal sorumluluklarını yerine getirebilmek için kayda değer bir çaba içinde. Bu çabanın etkisini hissettirdiği en önemli işletme fonksiyonu ise pazarlama. Doğaya hükmeden ve doğal kaynakları sömüren geleneksel pazarlama çağın gerisinde kalmış ve yerini yeşil pazarlamaya bırakmış durumda. İşletmelerin görünen yüzü haline gelmiş Yeşil Pazarlama, toplumun ihtiyaçlarını ve isteklerini karşılarken, doğal çevreye en az seviyede zarar vermeyi ilke edinen faaliyetler topluluğu olarak tanımlanıyor. Mert Uydacı’nın (86), bu önemli ve güncel konuyu ele alan ‘Yeşil Pazarlama’ başlıklı kitabında, bu alandaki uygulamalar nedenleriyle birlikte ele alınarak, yeşil pazarlama kavramı açıklanıyor ve günümüzde işletmelerin yeşil pazarlamaya geçişte uyması gereken kurallar ve trendler anlatılıyor.